47:an
Ja så var det följetongen Olds 47:a, nu är äntligen elsystemet bytt och allt fungerar t.o.m blinkers men då finns det något som heter luftfjädring. Jag är inte kompis med detta och har från början velat ha i original fjädrarna men detta går inte min kära man med på och det är lite för avancerat för mig att göra detta själv. När vi nu hade fått all elen att fungera då var det "bara" att koppla in luftfjädringen, till saken hör att vi kan inte köra den utan luftfjädring, hos 47:an finns inget bara har vi märkt det är alltid något som ska krångla. Milimeter när det ska vara tum eller tvärtom, fel skruvar eller som nu tryckregulatorn som lever sitt egna liv. Det fanns tydligen en anledning varför den förra ägaren hade kopplat som han hade gjort, tryckregulatorn ska ju slå på kompressorn när tändningen slås på och stänga av kompressorn när det är tillräckligt med luft i systemet men ack varför ska det vara enkelt för. Den slår på hela tiden eller inte alls så nu får vi ut och leta en sådan manick och det var tydligen inte det lättaste. Nä tacka vet jag originalfjädrarna men jag är helt klart nedröstad på detta, men finns det någon som är villig att sätta tillbaka mina originalfjädrar så tar jag tacksamt emot den hjälpen. Vi kan göra det en natt när Micke sover eller en dag när han är på jobbet......tror ändå inte att han kommer att märka det :).
Ha det riktigt gott så hörs vi snart igen//Anette :)