Önskedrömmar

Nu så är äntligen Ollie och husvagnen hemma och vårt kök är så gott som färdigt och nu börjar nästa projekt......att få ordning i källaren!!!!!!!!!!!!Vilket inte kommer att bli det lättaste och kommer att ta längre tid än att renovera köket :-). Ska bli spännande och se vad vi hittar där:-). Appropå hitta saker......nu när vi har renoverat köket så har ju grejorna blivit flyttade hej vilt och tillslut så visste vi inte var vi hade sakerna och där i bland våra bankfacksnycklar. Vi har inte varit i vårat bankfack på flera år men så beställde jag en scanner för att kunna scanna in våra gamla negativ i datorn och då skulle jag till bankfacket för att hämta negativen. Å jo det var ju lätt att hitta de, ni anar inte hur små de nycklarna blev och hur väl de hade gömt sig. Nej tänkte jag det är väl bara att gå ner till banken och erkänna att bankfacksnycklar inte va min grej att hålla reda på, men så tänkte jag skam den som ger sig och börjar riva ut allt igen och där som ett mirakel var de......bland hårborstar, gummisnoddar och annat löst patrask låg de och flinade åt mig :-). Efter detta så la sig ett lugn över mig och det bästa var nog att slippa åka till banken och erkänna att jag inte kan ta hand om ett par bankfacks nycklar :-). Jag hade ju redan lyckats med konststycket att tappa ett visa-kort och sen ett dygn senare i affären slå in fel kod 3 gånger på vårat matkonto-kort, tur att jobbarkompisen stod bakom så jag kunde swischa henne pengar så hon kunde lösa ut mig...kanske dags att börja andas nu :-) Nu rullar allt på i alldeles för snabb takt som vanligt, kalendern fylls på och som vanligt så är det en massa träffar man vill åka på och som vanligt så finns inte tiden och inte pengarna, men för första gången så ska vi åka till power big meet nu när det äntligen hamnar på "drahusvagnsavstånd". Vi tar "genvägen" om Lidköping när vi ändå ska åka ner till Falkenberg, så i år blir det en lång semestertripp med Corallen. Torsdag vecka 27 ger vi oss i väg till Lidköping och PBM och på lördagen drar vi vidare ner till Falkenberg för STCC på söndagen och sen tillbringar vi hela vecka 28 i Falkenberg för att bege oss hemåt måndag vecka 29. Ni anar inte vad jag längtar, helst skulle jag vilja ut och campa nu men här är banne mig svinkallt, minusgrader har jag inte beställt men nu ska det ju bli varmare. Efter valborg så ska här bli tvåsiffrigt i alla fall :-). Ingen blir lyckligare än jag eftersom jag hatar att skrapa rutor. Får hoppas värmen kommer för att stanna nu eftersom vi har lite trevliga saker att åka på här frampå. Nu på tisdag den 2/5 börjar våra fikaträffar på Henån och dessa är alltid roligt att besöka. De startar 19,00 men det slår aldrig fel vid kart tjugo över 6 så står de första och vill ha sitt kaffe :-).Nu har de första träffbilderna kommit in i galleriet och det är alltid lika skoj....ny kamera så nu kommer det att fotas än mer. Förra året tog jag över 3000 kort och nu i år med 2 kameror så dubblar jag väl den siffran :-).Hemma håller jag nu på att scanna in allla gamla negativ ifrån gamla instamatickameror.....hahaha.... i ena hörnet  är motivet och sen är det tomt på 3/4-delar av kortet, men jag ser att bilar har varit en stor del av fotandet redan då, sen blev det barnen och nu är jag tillbaka till bilarna :-). Hoppas nu att alla får en riktigt varm och skön sommar för det har jag beställt med mycket bilträffar, lite mygg, bara regn på natten, ingen blåst, massa go mat och mycket umgänge med alla goa männsikor......ingen dålig lista jag har lagt in om :-).

Ha det nu riktigt gott så hoppas jag att vi ses på någon träff någonstans.

Ha det gott //Anette :-)

Uppdaterad 2018-12-21