God Jul

Har märkt en sak med att bli lite äldre, nu för tiden tar det en timma och göra sig i ordning för att gå ut en promenad på vintern mot fem minuter när man va ungdom och nu menar jag inte att göra sig snyggare. Nu ska det vara långkalsonger, strumpor, varmare strumpor, t-shirt, en varmare tröja, överdragsbyxor, jacka, halsduk, mössa, vantar, kängor med broddar och sist men inte minst så kommer reflexvästen. Medens man va ung så hoppade man i de alldeles för tajta jeansen sen stoppade man fötterna i platåträskorna eller bootsen, vare sig det va vinter eller sommar, och sen drog man på sig jeansjackan och vips va man färdig. Att man frös som en blådåre skulle man aldrig erkänna och att man knappt kunde stå på benen i halkan skulle man heller aldrig erkänna för man va "tuff" :). Nu har man kommit i den åldern att man inte vill frysa. Detta gör att jag längtar så det gör ont i mig till våren när det är så att man kan stoppa fötterna i tofflerna och bara dra på sig en tunn jacka innan man går ut och startar upp gammelbilen. Apropå gammelbilen så har jag snart en flintabil :-), ju mer Micke kollar ju mer rost hittar han på 55:an. Jag försöker vara positiv och talar om för honom vilken jäkel han kommer att vara med svetsen när han är färdig.....men han vill inte riktigt se det så :-). Så vi får väl se om 55:an kommer ut till våren bromsarna ska fixas..de sista delarna kom i dagarna, rosten ska lagas och framsoffan ska fixas plus att han vill få pickisen kör/flyttbar. Tur vi har en lång ledighet framför oss.

Ha det nu riktigt gott och jag önskar alla en riktigt god Hjul //Anette :-)

Uppdaterad 2018-12-21